Felanmälan

Tekniska frågor

De flesta typer av felanmälningar görs till vår tekniska förvaltare Blinq via formuläret längre ner på denna sida. Du kan även nå Blinq via epost info@blinq.nu. För akuta felanmälningar som innebär fara för person eller fastighet ska dessa göras via telefon 08-48004770.

Felanmälningar ska ej skickas till styrelsen.

Har du utsatts för inbrott eller skadegörelse behöver du även göra en anmälan till polisen. 

Skador i samband med tunnelbanebygget

Om sprickor eller andra typer av skador har uppstått i din lägenhet i samband med bygget av tunnelbanans nya linje till Arenastaden behöver du så snabbt som möjligt anmäla detta till Region Stockholm. De kommer därefter göra en undersökning för att utreda om det är på grund av tunnelbanebygget som skadorna uppstått. Om så är fallet är det Region Stockholm som kommer att hantera skadorna. Eventuella störande ljud ska även dessa anmälas direkt till Region Stockholm. Läs mer och gör din anmälan på nyatunnelbanan.se/kontakt.

Elavbrott

Är du helt eller delvis utan el? Har dina grannar ström?
Kontrollera säkringar och jordfelsbrytare.

Kontrollera ifall avbrottet finns registrerat på Vattenfalls karta över strömavbrott.
Om avbrottet syns på kartan betyder det att Vattenfall känner till avbrottet och arbetar på det, och du behöver inte göra en ny felanmälan. På kartan ser du även information om planerad åtgärdstid för avbrottet.

Om avbrottet saknas på kartan kan du anmäla det till Blinq via telefon 08-48004770.

Internet

Felanmälan av din internetuppkoppling ska i första hand göras till din internetleverantör.

    Senast uppdaterad 2024-10-17.