Felanmälan

Tekniska frågor

  • Tvättstuga
  • Portar och källardörrar
  • Lägenhetselement/radiatorer
  • Gårdsbelysning
  • Klotter/skadegörelse
  • Vattenskador

Felanmälan av dessa görs till Driftia på telefon 08-744 44 33, (journummer för akuta ärenden utanför ordinarie arbetstid: 08-744 09 50) eller via deras formulär för felanmälan på webben.

Porttelefoner, dörröppnare och nycklar

Vid problem med dessa så ska felanmälan ske till styrelsen. Detsamma gäller om du har tappat dina nycklar så att dessa kan spärras.

Hissar

Anmälan ska ske till ITK, tel 08-564 350 10.

Anmälan kan ske när som helst på dygnet. Däremot så sker åtgärder under dagtid, såvida det inte är någon som sitter fast i hissen då de givetvis kommer ut direkt. Tänk på att om man orsakat stoppet själv, så kan man också bli ersättningsskyldig för utryckningen.

Elavbrott

Är du helt eller delvis utan el? Har dina grannar ström?
Kontrollera säkringar och jordfelsbrytare.

Kontrollera ifall avbrottet finns registrerat på Vattenfalls karta över strömavbrott.
Om avbrottet syns på kartan betyder det att Vattenfall känner till avbrottet och arbetar på det, och du behöver inte göra en ny felanmälan. På kartan ser du även information om planerad åtgärdstid för avbrottet.

Om avbrottet saknas på kartan kan du anmäla det till Driftia med kontaktuppgifter högre upp på denna sida.

Internet

Felanmälan av din internetuppkoppling ska i första hand göras till din internetleverantör.

    Senast uppdaterad 2022-06-14.